måndag 8 september 2008

Nytändning = noll?

Har hänt ganska mycket sen sist jag skrev här. Vet inte riktigt vart jag ska börja.. Kan ju börja med det roliga som har hänt.

I fredags hade vi tjejkväll med tjejerna i laget. Blev riktigt lyckat, vi hade döroligt. Dock blev vi nog lite för onyktra allihopa och det slutade inte så bra på vissa håll men som tur är ordnade det sig iaf! ;) Grymt skoj kväll ändå! Det får vi göra om snart!

I lördags hade vi kickoff med laget, vi körde bl.a laserdome i två timmar. Var lite jobbigt att gå upp på morgonen men det får man ju ta om man varit ute kvällen innan. Tyvärr var vi inte alla i laget, men vi som var där hade roligt.

Efter kickoffen var det dags för ett nattpass på Alcontrol. Var ganska jobbigt om man säger så.. Höll på å somna när jag kollade bakterier i mikroskåp. Lyckat... Kom hem vid 5-6 tiden någongång, gick å la mig direkt och sen gick jag upp igen vid 13.30 (!) på söndagen. Tre timmar innan jobbet. Under dessa timmar hann jag packa upp, äta och läsa 25 sidor läkemedelskemi.

Idag började jag vid 08.15, ganska dryg dag i skolan måste jag säga. Var verkligen inte pigg... Kom hem vid 16 och var så himla sjukt trött, men hann inte sova innan träningen. På träningen gick det inte alls bra. Kändes iallafall inte bra någongång... Huvudet och benen ville inte riktigt hänga med. Får verkligen hoppas att det var en engångs företeelse, för så kommer det inte gå å spela. Måste skärpa mig!!

Idag har jag dessutom haft en fruktansvärd ångest över något som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Har kännt ganska många gånger nu den senaste tiden. Det kan vara så att det har varit alldeles för mycket att göra. Jag hoppas verkligen att det är det som är anledningen. Nu ska jag iallafall inte jobba mer på ett tag och det är skönt. Kan kanske komma ikapp med skolan ordentligt, för nu är det ganska många labbar som ska göras framöver.

Ibland känner man också att det hade varit skönt att känna som man gjorde för nån månad sen. Allting kändes problemfritt då och allt bara rullade på. Det kanske är så att jag behöver gå vidare och lämna allt det där bakom mig nu. Tveksamheter gör ju knappast att ångesten och klumpen i magen försvinner. Jag vill ha koll på läget, och det har jag inte nu.. Men det finns nog inget jag kan göra åt det heller.

Nehä, nu ser jag framemot en vecka med mycket sömn iallafall! Känns som om det är det jag behöver för tillfället. Får helt enkelt skärpa mig lite å bli lite mer positiv.. Jag menar, jag har nog aldrig varit såhär knäpp, tråkig och fundersam som jag är nu. Kanske är det bloggens fel? ;) Kanske borde man fundera mindre? Det tror jag! =) Imorgon börjar det nya positiva livet!

Natti! (L)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar