söndag 21 september 2008

Helgen.


Torsdag.

Vi började kl. 08.30 på hälsouniversitetet, ingen sovmorgon denna morgon heller. På dagens schema stod det lab, respirations(tension)lab för att vara mer exakt. Och ja, det var så tråkigt som det låter. Vi fick klippa bort en muskel från en kossas struprör, vilket faktiskt inte är så lätt som det låter. Blev en hel del spädningsräknande, vilket inte är några större problem för oss som är kemister. Efter 3 år har man ganska bra koll på det som tur är. Sen sattes muskeln upp i någon slags ställning för att kontrahera och relaxera vid tillsats av olika substanser (adrenalin mfl). En bild på muskelklippningen kommer här:



Vid 14.30 var vi klara med labben och jag blev avsläppt i Lambohov. I Lambohov blev jag upphämtad av Angelica och det var dags att åka till Virserum. Bilen var helt fullproppad, men det är ju nödvändigt om man har med sig en liten bebbe. =)

Fredag.

Ganska lugn och skön dag. Jag visade Angelica Virserum, vilket inte tog särskilt lång tid ;) När mamma och pappa kom hem så grillade vi och efter det åkte jag, Angelica och Elias till Dario i Oskarshamn. Där kollade vi på hans hockeyträning och sen åkte vi hem till honom. Vi käkade lite mat på 12:an och sen åkte vi tillbaka till Virserum. Dario följde givetvis med eftersom han var helt ledig nu i helgen.

Lördag.

VId 09.30 åkte vi från Virserum till Kalmar för att spela match mot Kalmar IBK. Uppvärmningen var lite seg, men det är inte så konstigt eftersom de andra fått sitta i en bil i 3h. Det är inte så roligt kanske.. Vi vann matchen med 5-2, och det borde väl egentligen blivit större siffror men vi var inte särskilt effektiva. Men ändå helt klart godkänd match!! Efter matchen åkte vi tillbaka till Linköping och kvällen spenderades med läkemedelskemiboken. Efter en timmes läsning tröttnade jag och då fick det bli lite telefonsnack istället. Innan sängdags hann jag även skriva klart reffet, vilket var ganska skönt. Gå in och läs det på damlaget blogg vettja!

ibflinkoping.blogspot.com

Söndag.

Idag har det varit en händelserik dag igen. Vid 10.00 hade vi samling i Kärnahallen, det var alltså dags för match igen. Denna gången mötte vi ett betydligt betydligt bättre motstånd än dagen innan. Linköping IBK. Ett lag som säkerligen kommer hamna i toppen av ettan. De var så sjukt duktiga. Vi förlorade matchen med 11-1, men vi gjorde väldigt bra ifrån oss ändå. Jag tycker att vi ska vara väldigt nöjda! =)

När den matchen var slut var det bara att bege sig vidare till nästa hall -lambohovshallen. Där fick det bli en match till och denna gången mot Succe. Denna match slutade 23-1 till oss, skönt!

Nu är man lite halvseg och kroppen gör lite ont. Men det är ingenting att gnälla över! Imorgon är det träning igen! =)

Måste bara skriva ner dagens citat här. Lotta är så himla skön!
"Asså jag har sträckt mig ända in i muttan" - Lotta.




Jag har alltså haft en väldigt bra och rolig helg! :) Tack Angelica och laget!



<3


3 kommentarer:

  1. Haha vadå jag testar bara, usch för bilden :P Tack du!

    Jag har med haft en toppenhelg, tack (och nu menar jag det) ;)

    SvaraRadera
  2. Haha! den bilden var ju jättesöt! :)

    SvaraRadera