torsdag 4 september 2008

Lång dag.

Idag började jag skolan klockan 08.15. Ganska jobbigt att behöva gå upp tidigt, men det gick bra. Vi åkte iväg till skolan och hade läkemedelskemi i 2 timmar. Sen efter det satt jag, Lena och Sandra och snackade på Cafe Java. Jag försökte vara lite ambitiös å läsa kap 1-4 i boken, men lyckades bara komma halvvägs. Sen åt vi lunch och efter det åkte vi till HU (hälsouniversitetet) för att ha farmakologiföreläsning. När vi ska parkera bilen utanför sjukhuset så börjar Lenas bil låta konstigt och vi fastnar mitt på vägen in till parkeringen. Bilen hade alltså gått sönder, Lena lyckades inte styra alls. Vi fick lita panik för bilarna kom inte förbi. Men efter många om och med så lyckades Lena köra bilen (utan att styra) åt sidan så att resten av trafiken inte stördes. Sen kom det en trevlig bilmekaniker och talade om för oss att någon multirem som är 2-3 m lång är sönder och att remmet virat in sig i resten av motorn (eller nåt).. Det var ingenting annat att göra än att ringa och bärga bort bilen. Så vi ringde och så kom de och häntade bilen. Har bilder på det, men orkar inte lägga upp dem ikväll. Gör det någon annan dag! Sjukt tråkigt att en sådan sak hände.. Hoppas att Lena och Emil löser det där med bilen!

Sen hämtade Angelica mig här hemma vid 17 och vi begav oss till Ikanohuset för att kolla lite linnen till partyt imorgon. Vi hittade inga linnen men jag hittade en snygg kappa som jag såklart köpte. Jag som hela tiden undrar vart mina pengar tar vägen? ;) haha.. Efter det åkte vi till systemet och köpte oss lite dricka tills imorgon. Sen handlade vi på Maxi tills på lördag. Vi ska ha kickoff med laget och det är jag och Angelica som anordnar det hela. Kommer bli sjukt skoj. =)
När vi packat in alla kassar i bilen och jag går iväg med vagnen som skriker Angelica "FAAAN.. SANNE!".. Jag vänder mig om å Angelica står och gapskrattar.. "JAG HAR LÅST IN NYCKLARNA I BILEN".. Haha.. jag viker mig av garv! Vi står där på parkeringen och asgarvar och kommer inte in i bilen.. Vad gör man nu då? Vi ringer till Kalle så får han fixa någon som kommer med hand nycklar till oss.. Under tiden sätter vi oss på McD och käkar glass.. =) Haha.. Vi satt å garva hela tiden.. Så himla klantigt Angelica! ;) Men döroligt!

Nu sk ajag försöka gå å lägga mig för imorgon blir det en lång dag igen. Men det kommer bli en rolig dag. På kvällen blir det utgång!! Ska bli så himla kul att gå ut på stan, var ganska längesen nu! =)

Kram!

1 kommentar: