söndag 25 januari 2009

Lite action!

Nu har jag kommit in i en period där jag är lite sämre på att uppdatera min blogg. Jag lovar att skärpa mig! :)

Tänkte att jag kunde berätta om min roliga helg!

I fredags så kom Charlotte hit! Hur roligt som helst.. =D Vi träffades visserligen vid jul, men det blev ju bara ett par timmar. Nu var hon här hela helgen och det har varit superbra! Dock började det inte så himla bra... Charlotte skulle vara inne på stationen 16.55 så jag planerade min fredag efter det! Slutade skolan vid 12, åkte hem och städade lite och efter det fick det bli en runda på stan innan tågets ankomsttid. Det första jag gjorde när jag kom till stan var att gå in på Make up store såklart! Köpte bland annat jättefint glitter till ögonen. Sen blev det några affärer till och när klockan var 16 sprang jag in på brännpunkten för att sola i 18 minuter. Efter solningen gick jag på toa, ställde ifrån mig min makeupstore-påse, gjorde det jag skulle och gick ut därifrån.... utan min påse med sminket i. Precis innan solningen fick jag ett sms från Charlotte där hon berättade att de var fast i Alvesta och att de förmodligen skulle stå där ett tag till. Sjukt typiskt... Jag ringer upp henne, men eftersom jag är sämst på att ladda min telefon så dog batteriet. Men jag bestämmer mig iallafall för att ta bussen hem, visste ju inte hur länge jag skulle behöva vänta på henne på stan... 10 mintuer senare kommer jag på att jag glömt mitt smink på brännpunktens toalett, så jag går tillbaka dit och blev överlycklig när jag såg att påsen var kvar. Men vilken besvikelse när jag insåg att sminket var borta. Sjukt irriterande, men väldigt klantigt av mig att glömma påsen där! Får skylla mig själv lite... Aja, jag åker hem och när jag stoppar i laddaren i telefonen så händer inget. Telefonen laddas alltså inte. Min telefon har alltså gått sönder! Jag får lite panik, måste ju få kontakt med charlotte på något sätt. Lina kommer då på att hon har en gammal telefon som jag kan stoppa mitt kort i och det funkade väldigt bra. När jag ringer charlotte så säger hon att de är någonstans mellan alvesta och nässjö och att de borde vara framme runt 19-tiden. Efter en stund ringer charlotte igen och berättar att de inte har någon tågchafför och att de står stilla i Nässjö. Jag gör mig iordning och möter upp mina vänner på HG utan charlotte, och vid 21 kommer charlotte till HG med sina reseväskor och är helt slutkörd. Himla jobbig dag! Men vi hade väldigt trevligt på HG iallafall! :) Challe kom ju iallafall med kvällens bästa citat:

Charlotte till Pär (en killkompis): "Du är ju inte störtsnygg, men det är inte jag heller"

Diss, eller vad..Tur att man har Lukas att snygg-skåla med iallafall! ;)

Igår gick vi på stan i några timmar. Jag köpte mitt glitter(igen) och Charlotte hittade sig en hel del fina kläder. :) På kvällen var vi ett tjejgäng (+ "45minuter" och Emil) här och drack lite vin och sen blev det Harrys! Väldigt trevligt =) Vi träffade en hel del trevligt folk... Jag lämnade helt klart in min telefon i fel 3-butik här i Linköping! ;)

Charlotte och Angelica har trevligt


Sandra och Lena är sugna på tacos!!


Lite skum bild måste jag säga?

Idag blev det match med DU, vi var inte så många så det blev väldigt jobbigt. Men vi vann iallafall med 3-2 över serietrean. Ett mål och två ass fick det bli för egen del och de andra två målen gjorde min duktiga kedjekompis Emma! Imorgon är det match igen, men med D2 laget mot Åby! Väldigt tuff match, men vi ska se till att vinna den! :)

Innan jag slutar måste jag bara berätta att Emil gjort chili-missen på Lena igen! ;) haha!

Dags att skriva referat!

Puss och kram!

4 kommentarer:

  1. Fel butik... Haha! Så sant. Hade nog varit bättre service i Tornby. Keep me updated! Tusen tack för helgen - vi ska festa snart igen. Åh det kan inte gå ett år innan jag kommer till harrys igen... Det där köttmarknad är ju finfint för oss kroniska singlar. ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för en askul lördag, som vanligt ;)

    SvaraRadera
  3. Haha.. Charlotte, det beror ju på hur man ser det.. Jag vet inte om jag tycker det är köttmarknad :P

    Tack själv Angelica! (L)

    Snyggskål Lukas! ;)

    SvaraRadera