tisdag 4 november 2008

En i mängden

Nu var det ett tag sen jag skrev här... Jag tror inte det här är min grej riktigt, glömmer bort att jag kanske borde uppdatera någongång ibland.

Har väl hänt en hel del sen senast.. Har klarat båda tentorna, känns bra! Men nu har jag en tenta till om två veckor, vilket inte är så roligt.. Men det är sånt man får ta nu, är ju bara 1,5år kvar!

I torsdags var jag hos doktorn och fick veta att jag har onormalt lågt blodsocker, så jag måste dit och ta massa fler tester snart. Känns inte riktigt sådär jättebra, men det ordnar sig. Är ju ingenting man dör av precis. :)

Helgen har varit bra. En av de bättre den här hösten, helt klart.

Igår spelade vi match och förlorade med 6-2. Gör inte så mycket, Bergs spelar i 1an och är en aning bättre än oss. Jag tycker att vi stod upp bra och vi gjorde vårt bästa. Mer än så kan vi ju inte göra. Annars så var gårdagen inte världens bästa dag kanske.. Både skola och jobb fick det bli.. Det tär lite på huvudet, men det får gå. Jag tycker om att hålla mig sysselsatt. När jag inte gör saker så blir hela mitt liv uppochner. Funderar helt i onödan på saker och ting som inte behövs funderas på.

Idag är jag ledig, skulle haft labb egentligen med Andreas (vår doktorand) är sjuk så då fick jag och filip också stanna hemma. Är inte så lätt att jobba med helt nya molekyler på lab utan en handledare. Ska ju helst bli rätt också... Annars blir det dyrt för kemiavdelningen =) Nu sitter jag iallafall och försöker gå igenom tre kapitel i boken. Ligger efter en hel del, astrist.

Mamma, pappa och dario kommer upp till Linköping idag också. Dario ska köpa nya skridskor.. Ganska sjukt att man behöver åka ändå till Linköping för att få tag på ett i rätt storlek. Det där med skridskor är ju inte världens lättaste direkt. Hans gick sönder på träningen igår, och nu behver han nya -ganska omgående. Har man 16 ispass i veckan så behöver man ha ett par skidskor.. Så då kommer dom hit snart för att sen åka snabbt tillbaka till Oskarshamn så Dario hinner till sin träning.

Jag funderar just nu på en ganska knäpp sak. Vad är det som gör en människa speciell? Man träffar väldigt många människor under sin livstid, men man kommer inte ihåg ens en liten del av dem. Vad är det som gör att vissa människor fastnar i huvudet och hjärtat? Vad gör att man sticker ut från mängden och blir ihågkommen? Knäppa saker att fundera på, men varför inte liksom..

Puss och kram

Sanne -en i mängden..

2 kommentarer:

  1. Alla betyder olika för olika personer och för mig är du INTE en i mängden! Du är ju min bästa vän och så många sådana finns det inte ska du vet :P Det är du, du, sen tror jag att du ligger rätt bra till där också. Puss

    SvaraRadera
  2. kul att du är tillbaka i bloggmängden :O)

    SvaraRadera