torsdag 25 december 2008

Så lustigt

Detta jag tänker skriva om nu är ganska så knäppt egentligen.. Men jag har funderat på det i två dagar nu och känner att jag vill dela med mig av detta..

När man dejtar någon så står man ju varandra rätt så nära, man blir ganska bra kompisar och man blir ju en liten del av varandras liv. Oftast är det ju så att man hörs och träffas väldigt mycket och man lär känna varandra väldigt bra. Det är så det brukar vara för mig iallafall.. Om man sen kommer fram till att det inte är varandra man vill vara med "på riktigt" så slutar man träffas på det här "intima" sättet och man kanske fortsätter vara kompisar ändå. Oftast blir det ju att man inte träffas alls lika mycket och man hörs bara någongång ibland. En del av dem man dejtat blir man bra kompis med. Jag har iallafall många bra killkompisar nu som jag dejtat innan.. Och det känns inte lustigt alls, utan snarare tvärtom..Vi trivs väldigt bra ihop! Finns någon enstaka man inte pratar så mkt med längre, men vi grattar varandra när vi fyller år och skickar en liten hälsning vid jul. Nu iår har jag dejtat tre killar sammanlagt (jag vet, jag är hemsk!), dock inte samtidigt och det blev inget "seriöst" med någon av dem. Den killen jag dejtade längst (i ett halvår) hörs jag inte med alls längre. Jag vet inte varför egentligen, för jag har verkligen inga problem med sådant. Då ställer man sig frågan, är det mig det är fel på eller är det honom? Om man har kännt varandra och pratat och umgåtts så mycket i ett halvår så är det ganska lustigt att bara lägga ner precis allt när vi inte längre tycker att det ska vara vi. För det finns ju ändå anledningar till att man har tyckt om och brytts sig om varandra innan. Hur kan sådant förändras bara sådär?

aja, anledningen till att jag blivit fundersam över detta är nog för att jag inte har fått någon som helst julhälsning från den här personen. Iof har jag inte heller skickat någon, men känner inte att det är jag som ska skicka först riktigt. De som vet historian håller säkerligen med mig!

Det är så himla lustigt sånt där, har nog inte varit med om det tidigare. Ena stunden finns personen där till 100%, sen förändras en lite grej och människan försvinner helt och hållet. Som jag sa innan så vet jag inte om det är mig det är fel på eller om det är honom, eller om detta bara är naturligt. Det känns iallafall väldigt konstigt för mig, för det är ingen vanlig grej i mitt liv. Men han kanske gör så med sina ex och då får jag finna mig i det. =) Fast jag trodde att han var mer vuxen än så, men jag hade nog fel! aja, sak samma.. Är egentligen inget som påverkar mig särskilt mycket, men började fundera lite på det efter att nästan alla ex skickat julhälsning och inte han som jag dejtade senast..

Nej nu över till något roligare! Jag har fått massa bra julklappar iår!! Mest pengar faktiskt... ska köpa massvis med glas ur "line"-sortimentet. Tror det blir rödvinsglas eller martiniglas, har inte riktigt bestämt mig än! =) Har även fått två höga snygga vaser av Dario och smink av Charlotte. De sista julklapparna ska bytas senare idag! :)

Ska bli lite skönt när julen är över, då kan amn börja planera januari. Är en hel del som ska in där... sen är Martin borta halva januari, så Sanne har träningar att planera! =D Ska bli lite roligt! Men svårt!

Nehä, dags att springa upp för nu kommer det folk! =) Ikväll blir det party med det gamla gänget! Ska bli jätteskoj att träffa dem igen!

Hoppas alla har haft en bra och mysig jul!

Puss och kram

Sanne

2 kommentarer:

  1. Det kommer säkert gå bra med träningarna!

    SvaraRadera
  2. jag har inte speciellt bra kontakt med mina ex.. Så jag tycker inte det är konstigt att man inte hörs. Man började ju umgås för det fanns någon slags romantik med i bilden och när den försvinner kanske det visar sig att man inte heller är så bra kompisar egetnligen. Och då finns ju inget kvar

    om man däremot börjar dejta en kompis så ser jag det som mer naturligt att man har kontakt efter romansen tagit slut.. om du är med på hur jag menar..

    SvaraRadera