söndag 21 december 2008

Helgen

Fredagen inleddes med en tenta. Usch och fy måste jag säga! När jag satte mig i salen och fick tentan så såg jag att det bara var 7 uppgifter. Tidigare år har det varit 8 uppgifter där man kunde få 10p på varje. När man såg att det bara var 7 stycken den här gången tänkte man att han kanske var snäll just iår.. Men så var inte fallet, snarare tvärtom!! Uppgift 7, en syntesuppgift, var värd 20 poäng. Ganska elakt måste jag säga. Syntesuppgifterna är jättesvåra och i princip omöjliga! Men fixar man inte något på den uppgiften är högsta betyget (5a) kört! Det innebär ju att man måste ha fullt på de övriga uppgifterna, vilket jag visste att jag inte skulle få. Jag satt med uppgift 7 i 3 timmar och chansade på det mesta... Var klar vid 12.30 och då var det bara att börja ladda för match.. Var inte så himla lätt eftersom jag var sjukt besviken på tentan..

På kvällen så var det iallafall match i Mjölby. Mjölby ställde upp med ett väldigt bra lag och vi visste att det skulle bli en hård och fysisk match. Dock är Mjölbytjejerna lite unga och saknar erfarenhet, så de sprang bara mest runt och knuffades utan att egentligen ha något syfte med det. Vi fokuserade på vårat spel och blev inte upprörda över att Mjölby spelade så hårt, och även lite fult vissa stunder. Det måste jag säga var väldigt starkt av oss. Vi jobbade som ett lag och vann matchen (5-8) helt rättvist! Andra femman presterade på topp och gjorde alla 8 målen, duktigt som fan! Vår femma var inte riktigt lika bra den här matchen, men jag tycker att vi stod upp väldigt bra mot Mjölbys första femma! Vi släppte in 3 bakåt, men det känns inte lika jobbigt nu såhär i efterhand. De två andra målen gick in i boxplay, efter att lagkaptenen fått för sig att hon skulle sitta på utvisningsbänken istället för att spela ordentligt! Dumt, mycket dumt! Aja, vi vann iallafall matchen och vi är i fortsatt serieledning!! Så himla underbart! =) Det är så roligt att se hur laget utvecklar sig. Vi blir bara bättre och bättre som lag hela tiden och det är fantastiskt roligt!!

I lördags fick jag gå upp tidigt för då var det dags för julklappsshopping. Hade två julklappar kvar och det gick ganska snabbt. Hittade även en fin kjol till mig själv på HM... viktigt att handla julklapp till sig själv också ju ;) Tiden gick väldigt fort nere på stan, och helt plötsligt var klockan 13 och matchsamligen var vid 13.30... Snabbt in på Subway och köpa sig en macka, sen åka hem och byta om. Vårt DU-lag mötte Solfjädern borta, en riktigt tuff match. Solfjädern ligger etta i DU-serien och är riktigt duktiga. De hade inte förlorat en enda poäng inför vårt möte, och vi var fast beslutna om att det skulle bli poängförlust för dem den här gången! Vi fick såkalrt som vi ville, eftersom vi inte är några "loooosers". haha! 1-1 när det var 2 min kvar av matchen eller nåt och då har Solfjädern haft 1-0 halva matchen. Det är så roligt att vi inte ger upp, utan går in och krigar och gör allt för att få som vi vill! Underbart! =) 1-1 slutade matchen, men det kändes som vinst! Skitskoj!!

På lördagkvällen var det dags för tentafest med Lena och C-gänget. Kom dit i mitt spritbälte i vanlig ordning. Är lite tradition att köra spritbältet på tenta/julfesten. När jag kom dit höll killarna på att hoppa ut genom fönstert från tredje våningen.. Helt ärligt.. sjuka människor. De hade ju såklart sele och grejer på sig eftersom killen, pontus, som hade festen är en riktig klätternörd (och vilding) ;) Sjukt rolig fest måste jag säga! Ser redan framemot nästa års julfest! ;)

Innan festen så loggade jag in på min mail för att kolla om våran lärare, som är världens snabbaste på att rätta tentor, skickat någt mail om resultatet och det hade han!! Fick 65/80 vilket innebär att jag fick en 5a. Helt sjukt!! Måste ha gissat väldigt bra på uppgift 7! =) Överlycklig blev jag!!

Idag har jag åkt tåg hem till Virserum. Gick sådär, blir ju så himla åksjuk. Så har mått dåligt halva dagen pga det... kan även ha å göra med gårdagen ;) Har iallafall haft en asbra helg och start på jullovet!!! =)

Ska skriva matchreferaten (d2 och du) imorgon! Hoppas ni i laget kan stå ut med att vänta en dag till! =)

Puss och kram
Sanne

2 kommentarer:

  1. As bra matcher i helgen =) Javisst måste man köpa julklappar till sig själv. jag har idag införskaffat ett WII =/ Fast fit(t)brädan var slut, hoppas den kommer in på jobbet imorrn. Saknar dig! Puss

    SvaraRadera
  2. Grattis till 5:an på tentan!! :)

    SvaraRadera