torsdag 14 maj 2009

Vad sysslar jag med?!

Jag funderade ganska mycket igår, och efter ett tag kom jag på att jag själv aldrig riktigt stannat upp och tänkt efter vart jag kommit någonstans i livet. Jag menar, jag har ett år kvar av min utbildning och jag kan inte riktigt förstå vart tiden tog vägen? Jag ska iallafall välja exjobb nu och förmodligen har det inte så stor betydelse vilket jag tar, eftersom båda är väldigt bra, men det kan ju lika gärna vara så att det är ganska avgörande för det är ju två helt olika saker jag ska hålla på med... Om jag inte stannat upp och funderat innan så kanske det är dags att göra det nu?

Det känns som om jag är i en sits nu där jag måste fatta många viktiga beslut och jag vet inte om jag känner mig redo för att jag göra det. Men å andra sidan, kommer man någonsin vara 100% redo? Det är väldigt många beslut gällande allt... Skola, innebandy, kärlek, vänner. "Det snurrar i min skalle" som Familjen skulle ha sagt...

Det hade varit skönt att bara lägga sig i solen på en sandstrand, blunda och känna absolut ingenting.

7 kommentarer:

  1. ska vi göra det?
    alltså ligga på en strand och bara njuta av livet,som är just nu och strunta i alla jobbiga beslut som måste tas?
    ska vi? ska vi? ska vi?

    SvaraRadera
  2. Vissa beslut är man nog aldrig redo att ta... Man bara tar dom utan att kanske alltid känna sig helt tillfreds eller helt nöjd just i själva besluttagandet. (Men oftast har man nog bättre koll på man vill än vad man egentligen tro.) Det måste nog gå en tid EFTER att man tagit en del beslut innan man kan känna ifall man gjorde rätt eller fel..

    Tror jag...

    Men ibland kan det vara bra att bara stanna upp o sola på en strand ;) Utan alla beslut och måsten. Bara vara... lite så där...

    SvaraRadera
  3. Ja snälla!! =( Nu behöver jag en Emma + kinderägg -dos!

    SvaraRadera
  4. Lisa, du har så rätt. Men det ä jobbigt just nu i denna sekund.. Kanske äre så att jag gnäller lite för mycket... Vad vet jag! :) Livet ska ju inte vara lätt jämt..

    SvaraRadera
  5. Det känns ju alltid bättre o man får gnälla lite :)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Trevli blogg! Blev nyfiken på vad du läser?
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Oj, vem är det som skriver?=)

    Läser Kemiprogrammer -läkemedelskemi

    SvaraRadera