torsdag 26 februari 2009

Vart ska jag bo?

Jag har sådan ångest över vart jag ska bo. Jag och Lina ska flytta isär efter den här terminen eftersom hon ska till australien och plugga där i ett halvår. Så jag håller på å letar ny lägenhet nu, men det är så svårt för jag vet inte ens vart i Linköping jag vill bo... Valla hade varit det bästa, men att få tag på en lägenhet där är inte världens lättaste direkt. Sen är det väl kanske inte hela världen eftersom det förmodligen handlar om ett eller två år. Men ändå, ett år är ganska lång tid och man vill ju trivas. Var och kollade på en stor etta (40kvm) här i Ryd och den var helt okej faktiskt. Men killen som bodde där nu hade lite problem med grannen och sånt är så jobbigt. Sen är jag inte så säker på Ryd heller. Dock är det den smartaste lösningen för mig. Nära till skolan, jobbet och träningarna. Sen att det är roligt att bo inne i stan är ju något annat.. Hade gärna bott mer centralt, hellre än i Ryd.

Suck, detta är helt klart en stressfaktor och jag kan inte fokusera på någonting annat för tillfället.

3 kommentarer:

  1. Stan är väldigt trevligt :)

    Eller så fixar du bara en ny rumskamrat att dela med? Söka inneboende lär ju inte vara svårt och det finns säkert massor du kan välja bland så det blir någon skojjig människa.

    Hoppas du blir nöjd med ditt beslut!

    KRAM
    PS. Det heter var inte vart ;-)

    PS2. Jag ÄLSKAR stan :)

    SvaraRadera
  2. Som student är det lite onödigt att bo på stan tycker jag.. jag bodde i valla o ryd under hela studenttiden och tyckte det var toppen!

    SvaraRadera
  3. Tycker ryd låter som ett bra ställe :P Hoppas du blir kvar där =)) Saknar dig! Puss

    SvaraRadera